FANDOM

Etykieta Polo-Poli.
Czas trwania: 12:32

Pierwsza edycja (przypuszczalnie): 26.01.1973 r.

Pierwsze słowa: "Marylko, zabierz Murzyna, uwziął się chyba na mnie..."

Występują: Piotr Fronczewski, Hanna Okuniewicz, Jan Kobuszewski, Maciej Zembaty, Krystyna Sienkiewicz, Barbara Wrzesińska

Piosenka: "A chłopaki wciąż konali"

Mieszkanie na Placu Na Rozdrożu

Murzyn szczeka i rzuca się na Grzegorza "z pięściami", po czym zostaje wygoniony do kuchni. Maurycy zapytany jak się czuje, odpowiada, że źle. Zapytany o temperaturę, odpowiada, że "normalnie - 39 z kreskami". Maryla mówi, że rano wypadła jej prawa połowa włosów. Zastanawia się czy Maurycy nie przywlókł jakiegoś choróbska ze szpitala. Okazuje się, że Maurycy ogłuchł, a jedynie odczytuje z ruchu warg. Nauczył się tego w szpitalu, na oddziale dla głucho-niemych. Grzegorz opowiada, jak to w zeszłym roku poznał pewnego sapera, co to myli się (w zasadzie) tylko jeden raz. Jechał on (ten saper) pociągiem, kiedy konduktor uświadomił mu, że pomylił kierunki. Maryla podejrzewa syna o oszustwo. W jaki sposób rozmawia on z ojcem i dziadkiem, którzy są w innych pomieszczeniach? Maurycy proponuje zmienić temat. Zapytuje się o zdrowie innych. Okazuje się, że Murzyn zwariował, a dziadek przesiaduje w laboratorium. Grzegorz dokańcza opowieść o saperze, który próbując go oszukać, myli się drugi raz. Maurycy pyta się o wiek dziadka. Maryla odpowiada, że (najprawdopodobniej) 85. Maurycy nigdy by mu tyle nie dał. Maryla podejrzewa, że syn przed nią coś ukrywa. Wychodzi na jaw, że dziadek nie jest w laboratorium sam - jest z nim Sylwia! Maurycy uczył się z nią całą noc do egzaminu, a przyszedł dziadek i... No, ale Maurycy nie jest o Sylwię zazdrosny. W końcu, jak zauważa Marylka, zazdrość, to niskie uczucie. Choć sama była raz zazdrosna o sapera. A może to Grzegorz był zazdrosny? W każdym razie saper myli się tylko raz. Pojawia się rozanielony dziadek Jacek, ale z powodu zajętej łazienki, leci z powrotem do panny Sylwii. Maryla podejrzewa, że w mieszkaniu panuje jakaś choroba. Żaden lekarz nie połapałby się w tym wszystkim. Może wezwać sapera? On przecież myli się tylko raz. Pukanie do drzwi. Szczekanie Murzyna. Pojawia się panna Inga. Dziadek jest wyraźnie zaniepokojony tym faktem. Grzegorz komplementuje wygląd panny Ingi, którą widział w zeszłym tygodniu (obecnie jej nie widzi, gdyż od początku odcinka siedzi w toalecie). Okazuje się, że dziś jest rocznica procesu przeciwko Zachariaszowi Dorożyńskiemu, zabójcy Igi Korczyńskiej, tancerki teatrzyku "Ananas" w Warszawie. Jest to "usprawiedliwienie" zdenerwowania dziadka Jacka i panna Inga nie powinna mu teraz przeszkadzać. Panna Inga chwali uczesanie Marylki, której to wypadła połowa włosów... "pewnie z powodu wątroby". "Z całą pewnością, musiało państwu coś zaszkodzić" - stwierdza panna Inga. Jest to jednak wykluczone, gdyż od 3 dni żywią się oni wyłącznie Coca-Colą. Panna Inga wyjawia, iż dostała przekaz od siostrzeńca. Na tę wieść pojawia się zaciekawiony dziadek Jacek, który jednak po usłyszeniu kwoty 100zł, ogromnie się rozczarował i poleciał z powrotem do laboratorium. Panna Inga chciał go zabrać do kawiarni na butelkę coli, jednak u Poszepszyńskich było jej pod dostatkiem. Sporządził ją własnoręcznie Maurycy. Poszepszyńscy nazwali ją Polo-Polą. Po jej spróbowaniu, panna Inga mdleje. Dziadek Jacek może wreszcie się ujawnić. Postanawia zając się nią (panną Ingą) "w swoim czasie". Maryla podejrzewa, że omdlenie nastąpiło... pewnie z powodu wątroby.

Hasło odcinka

"Polo-Pola. To jest to!"

Anegdoty i opowieści

  • Grzegorz opowiada swą przygodę z saperem (patrz: opis odcinka).
  • Dziadek Jacek nic nie opowiada, gdyż przesiaduje w laboratorium z panną Sylwią.

<< powrót do listy odcinków

Więcej z Fandomu

Losowa wiki